Länge sen jag skrev.

Hej hej.. Länge sen jag skrev här. Har haft fullt upp faktiskt. Vecka 40 åkte jag till Barcelona och hälsade på Alina där. Det var en väldigt speciell stad och Alina verkar trivas bra. Hon jobbade dock hela tiden så jag fick gå runt staden solo, men det gick ju bra endå.
     Bilder från Barca.

Sedan vecka 41 har jag börjat min andra praktikperiod. 8 veckor ska jag vara i Bagarmossens skola. Det är jätteroligt och spännande att vara tillbaka där jag själv växt upp och gått i skolan och se saker med nya, vuxna ögon. Det finns så mycket att jobba med när det kommer till ungdomar och dom är oftast roliga och fulla av liv. Jag får verkligen öva mig i förhållningssätt ungdom/vuxen och många av mina förvärvade kunskaper från skolan kommer faktiskt till användning. Jag har tex en extra förståelse och ett tålamod för ungdomar med särskild problematik eller diagnoser. Bagarmossens skola har inriktningarna Fotboll, Scenkonst och Grundämnesinriktning vilket gör det till en jättespännande skola utbildningsmässigt sett för mig. De har även 32 st hemspråksklasser, Fantastiskt.
      Idag fick jag vara med på ett elevstödjarmöte för grundskolan. Det är elever mot mobbing i en grupp på skolan, några från varje klass (typ som Friends). Dom är så duktiga och jag kan inte låta bli att imponeras av all vilja och engagemang som finns. Häftigt, man blir stolt! Imorgon är det anti-mobbing-gruppen kl 07.50. Phu, ska man orka upp?
Mina barndoms korridorer  


Jag är ju så trött hela tiden. Jag har alltid varit hösttrött och så även i höst fastän färgerna är underbara och vädret sååå fint. Har det alltid varit så eller har jag äntligen fått lugn nog att uppskatta det?
 Höstiga nypon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0