Godmorgon Mr President.

Ja idag vaknar Barack Obama upp med vetskapen om att i januari tillträder han som USAs nya president. Jag tycker det känns bättre att han vann än att McCain gjorde det med sin utpräglade gubb-politik.

Drömde en konstig dröm inatt och kom därför att tänka på en sak när jag vaknade upp. I Sverige är det ju tillåtet att ha förhållande med sin kusin, eller hur? Jag personligen tycker att det är lite väl nära släktband ifall de skaffar barn som då kanske kan påverkas negativt biologiskt av släktskapet mellan föräldrarna. Men om kusinerna är av samma kön, är det lika fel då? Jag funderade ett tag på det här och kom fram till att jag tycker det är mer okej om 2 kusiner av samma kön är tillsammans eftersom de då inte kan skaffa biologiska barn. Kusiner som är tillsammans i Sverige har ju samma rättigheter som alla andra, skaffa barn och gifta sig. Det måste ju baseras på att inga komplikationer för deras eventuella barn kan tillkomma? För om komplikationer för barnet kan tillkomma pga släktskapet är det då rätt att tillåta det?

Hmmm...? Intressanta tankar som jag måste forska vidare runt. Vad tycker folk om det här egentligen? Är det okej att resonera som jag nyss gjort? Finns det några möjliga biologiska komplikationer om kusiner skaffar barn tillsammans? Läste någonstans att halvsyskon får gifta sig också, stämmer det?

Känner att jag är ute på osäker mark i den här frågan, väldigt spännande att skaffa sig nya tankar och åsikter. För mig blev det en riktig tanke-paradox. Kommentera gärna det här inlägget så jag får lite spegling i mina tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0