Kampen för Gud

Just nu håller jag på å läser en bok som heter Kampen för Gud (Fundamentalism inom judendom, kristendom och islam). Jag har precis kommit igång med den men jag tänkte bara skriva vad som står på baksidan, för den verkar sååå spännande!

"Under senare delen av 1900-talet har inom alla större religioner ett stråk av fundamentalism dykt upp. Och medlemmar av dessa militanta religiösa grupper har hotat stabiliteten och freden i samhällen runt hela världen. De har skjutit ner bedjande i en moské, dödat läkare och skjutsköterskor på en abortklinik, mördat presidenter och till och med störtat en mäktig regim. "
 
Som det också står på baksidan så tar boken upp bakgrunden till dagens häftiga yttringar och beskriver de senaste 500 årens extremister inom både judendom, kristendom och islam. DET SKA BLI SPÄNNANDE O LÄSA HELA BOKEN!

(Författare: Karen Armstrong, Förlag: Forum AB)
Bok 
Och just min upplaga är tryckt miljövänligt  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0