Equality

Tänk vad långt vi endå kommit, men bara för det ska man inte ge upp kampen för jämnställdhet.
Läs den här artikeln Hur du är en god hustru (på 50-talet). Det får iallafall mig att tänka ganska mycket om och kring när det gäller samhällsuppbyggnad, arbetsmarknad, könskamp...
(gillar dock inte ordet könskamp, låter som det är en manlig och en kvinnlig gladiator som ska döda den andra först, usch. Det låter som man vill skapa en kamp mellan könen istället för lika rättigheter och ett bättre samhälle, nej ordet könskamp går jätte-bort),
...diskriminering, föräldrarroll, hushållssysslor mm mm. Nej det här är inget radikalfeminisktiskt inlägg, bara en tankebubbla som jag gärna delar med mig av!

Tack för idag!

Kommentarer
Postat av: malle

BRA inlägg

2008-03-26 @ 07:51:14
Postat av: Jennifer

Bra att du tar upp det här ämnet. Vilken läskig artikel. Kan inte förstå att det var så på den tiden, allt kretsade kring mannen och hans välmående. Jag är glad över att det pågår förändringar.Fast vi får inte ge upp än, vi har en lång väg kvar tills vi får equality.

2008-03-26 @ 10:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0