Uppfostra era barn!

Idag när jag och Helena var i söderhallarna så såg vi 3 ungar i 10-12 årsåldern som åkte runt på sina skatebords. På bänken brevid oss så satt en man som uppenbart inte mådde så bra. Han pratade med sig själv och fiffla runt med sin kasse, men hey?? Störde han någon? Nej tror inte det.... Dom här tre snorungarna började reta den stackars vimsiga mannen och jag blev helt rasande... Inte nog med att ungarna brummar runt på sina slamrande skatebords, dom retar och skrattar åt utsatta människor också... Jag o Helena stampa fram till dem & gav dom lite att tänka på. 1 av 3 blev faktiskt uppriktigt skamsen! Ja honom finns det hopp om kände jag, men dom andra 2, hur tänker dom? 
     Snälla föräldrar, lägg inga sura kommentarer om andra människor i era barns närhet, förklara alla människors lika värde för era barn och lär dom att inte skratta åt folk som mår dåligt, SNÄLLA!

Att skratta åt dom som inte kan försvara sig är inte roligt!
Att reta andra för deras livssituation är det samma som rasism.,,
Medmänsklighet är någonting som smittar av sig!
Tycker jag!!!  Vad tycker DU???

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Man skall banne mig införa lämplighetstest på vilka som skall få bli föräldrar. Uppenbarligen kan de inte uppfostra sina avkommor.

2008-06-25 @ 08:21:56
URL: http://heartsick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0