Fortsättning på inlägg från 23/6e

I och med Cecilias kommentar i inägget den 23/6, Uppfostra era barn, så vill jag bara säga nåt jag tänkt på. När man ska köpa en hundvalp så vill kenneln ha vissa lämplighetsuppgifter. När jag köpt de 2 undulater jag köpt förvissar sig säljaren om att jag hade bur och kunskap om skötsel innan de sålde fåglarna. Men barn kan man ju skaffa utan minsta 1, X, 2-frågeformuläret.... Kan nedanstående vara något?!

Tänk dig följande scenarion, ringa in det svar du anser vara mest riktigt:
*Ditt barn springer mot en hårt trafikerad väg, vad gör du?
1. Du blossar snabbt upp slumpen på din cigg o småjoggar sen efter, du vill ju inte bryta en klack.
X. Du skriker varningsrop och springer ALLT vad du har för att fånga upp den lilla.
2. Inget speciellt, det där kan väl någon annan fixa? Eller?

*Din son retar och slår en flicka på gården, vad gör du?
1. Hivar ut ett basebollträ till sonen för att han alldeles säkert ska vinna?
X. Öppnar kylen o tar ut en till öl att ha i vilostolen.
2. Går ut och stoppar bråket, banna sonen och kanske medla lite mellan barnen...

*Äldsta dottern har sprayfärg på kläder och händer efter en kväll i centrum, där det samma kväll klottrats något förfärligt, vad gör du?
1. Gör en grundlig utfrågning och sen anmäler henne till saneringsarbetet ifall det visar sig att hon varit inblandad.
X. Frågar vad den rosa nyansen på hennes lillfinger heter, du vill gärna måla om bilen i just den kulören.
2. Har inte tid med någon dum färg, måste piffa mig inför en natt med tjejerna/grabbarna.

Kommentarer
Postat av: emma

ja hahaha det lät kanske lite för ego för att vara sant =) hahah aj vad ska man göra....synd att alla andra är för ego för att ge feedback då... (:

2008-06-25 @ 18:02:57
URL: http://emmzey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0