Skolstart!

            Idag började min skola igen. Andra och sista året till behandlingsassistent.. Hmm hmm.... Eller humanistisk behandlingsvård som utbildningen heter. Lagom luddigt. Hur kändes det då? Jaaa precis som vanligt faktiskt. Blev snabbt uttråkad och ville åka hem men endå roligare än att jobba. Finns en del guldkorns-människor i min klass som man blir glad av att umgås med. Känns skönt efter att ha känt mig lite ensam i sommar i mitt sätt att tänka.

          Sommarn har dock varit mycket givande med 3 månader på Ny Gemenskap. Mycket händelser och säkert har jag lärt mig en hel del, har även fått ett helgjobb där nu, var 3e helg + lediga pass.
          Nu är det dock dags att gå ut på LIA igen, om 4½ veckor. Det är lite ångestladdat faktiskt. Har ingen aning vad jag vill syssla med den här LIA-perioden och jag har inte sökt någonting. Lite smått panik.

         Imorgon ska vår klass ha "introduktionsdag", eller vad man ska kalla det, för den nya klassen. Det ska både bli roligt och mindre roligt. jag FÖRSTÅR inte varför det ska lekas massa töntiga lekar, vi är ju trots allt vuxna!!? Jag förstår mig inte på det där, man ska spela så normal och vuxen hela tiden men så fort någon ropar LEEK då är man barnslig om man inte är med... Svenskt?? Vet inte, men jag tycker att det är ruttet i vilket fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0