Idealet suger!

Jag vägrar att tryckas ner mer av modeindustrin.
Jag har slutat räkna kalorier och äter frukost, lunch och middag i lagom portioner. 1-2 mellis om dagen och inga sötsaker i veckodagarna alls och något om jag är sugen på helgerna!
Jag vägrar härmed att gå hungrig och banta och tänka sjuka tankar om mat och kalorier som gör en till en DÅLIG människa! Man blir sur, grinig och TRÅKIG. Vikt och matprat är TRÅKIGT och OHÄLSOSAMT!

Jag hatar modeindustrin för att den inte låter alla kroppar vara vackra! Jag hatar att när man går i affärer så börjar man hata sin kropp när det är klädskaparna som man borde hata! Det går att se snygg ut i storlek större, OCH I STORLEK MEDIUM.

Jag är trött på att vara slav under mode-skapare som själva knarkar och lever sitt liv i kalorihets. Vad är det för liv, vad ÄR det för liv? Jag vägrar här med så gott jag bara kan i själ och hjärta att inte räkna en enda jävla kalori mer! Jag vägrar att må dåligt av att äta! Jag ska skapa mig en sund matsyn för en sund kropp och sen vilken storlek jag hamnar på får tiden utvisa, men jag VÄGRAR att gå hungrig och med tvångstankar riktade mot mat och vikt mer!! Jag vill vara lycklig!

Modevärlden suger! Idealen suger!

Kommentarer
Postat av: Christina

Håller med dig! Man ska göra det man själv mår bra av!

2008-08-27 @ 20:26:24
URL: http://pinapina.blogg.se/
Postat av: ronnie

hurra för dig!!!!



jag tänker samma sak minst tio gånger om dagen ;)

2008-09-22 @ 22:08:49
URL: http://wasabilicious.blogg.se/
Postat av: Skinnylicious

JÄTTEBRA ATTITYD!

Jag ska också satsa på att äta hälsosamt och träna regelbundet för att må så bra som möjligt :)



Lycka till <3

2008-10-02 @ 11:14:29
URL: http://skinnylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0